انتقاد پلیس از کیفیت خودروهای داخلی؛ ورق غیر استاندارد!


کیفیت پایین قطعات و بدنه خودروهای محلی حتی انتقاد پلیس را نیز به دنبال داشته است. ولی انتقاد پلیس از کیفیت خودروهای داخلی چیست؟

یک سوال کیفیت خودروهای داخلی این موضوع در سال‌های اخیر همواره در ایران موضوعی بحث‌برانگیز بوده است و اگرچه خودروسازان با پذیرش کیفیت پایین محصولات خود، بار کمتری را تحمل می‌کنند، اما مقامات غیررسمی و رسانه‌ها همواره بر این نقطه ضعف عمده محصولات تولید داخل تمرکز می‌کنند که باعث ایجاد هزاران ترافیک جاده‌ای می‌شود. مرگ و میر در هر سال این وضعیت اما اخیرا صدای انتقاد پلیس راهور فرج را درآورده است بی کیفیت ماشینبازش کن

گروه های هارون

بیشتر بخوانید: دور دوم مزایده گمرکی خودروهای خارجی; زمان و نحوه رفتار

انتقاد پلیس از کیفیت خودروهای داخلی

سطح کیفی خودروهای تولید شده در کشور با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد استانداردهای خودرو از سطح ایمنی و آلایندگی گرفته تا عملکرد جاده ها، همیشه نیاز به بهبود دارد تا خودروهای ایرانی به استانداردهای جهانی نزدیک شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در آخرین نظر شما در مورد انتقاد از صنعت خودرو ایران گفت: همه جای دنیا ورق ماشین فولاد کم کربن است نه ورق سه لایه! اینطور نباشد که چیزی تولید کنیم که سلاح باشد، ستون خودروها در تصادفات وارد بدن مسافر نشود. ما حرف خودمان را می گوییم، صنعت خودرو باید اصلاح شود و از ظرفیت دانشگاه ها استفاده شود». سردار کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در جشنواره کروکت برتر اعلام کرد:

وی ادامه داد: در مدیریت ترافیک دو موضوع مهم را دنبال می‌کنیم و همه کشورها تلاش می‌کنند، برای این دو موضوع برنامه‌های جدیدی را برای نهادینه کردن در جامعه خود ارائه کرده‌اند، توسعه انضباط ترافیکی در شهرها و جاده‌ها و آنچه عارضه محسوب می‌شود. ترافیک افزایش یافته است، اقدامات موثری برای جلوگیری از تصادفات در حال انجام است.

انتقاد پلیس از کیفیت خودروهای داخلی؛  ورق غیر استاندارد!
انتقاد پلیس از کیفیت خودروهای داخلی

اشاره کرد که چهار عامل کلیدی در بروز حوادث اما من معتقدم پنج عامل در تصادفات نقش دارند. اولین عامل حکمرانی است، یعنی دولت ها باید در حکمرانی مشارکت داشته باشند.» به همین دلیل، در کشورهایی که موفق به کاهش تصادفات شده اند یا در برخی کشورهای اروپایی که طرح صفر را اجرا کرده اند و موفق شده اند، دقیقاً به دلیل دخالت دولت است. در این موضوع یک راننده نمی تواند به تنهایی ترافیک را به گونه ای مدیریت کند که باعث تصادف شود، ایجاد نکنید در بحث تصادف، 32 دستگاه نقش دارند و باید از این دستگاه ها خواسته شود تا وظایف خود را توضیح دهند، حدود 50 درصد قربانیان در همان لحظه اول جان خود را از دست می دهند. 6% پس از زمان حمل و 44% به دلیل تروما.

وی ادامه داد: بیش از 11 هزار عنوان قانونی در کشور داریم که برخی از این قوانین مربوط به قاچاق است. 84 میلیون نفر در کشور داریم که همه از جاده ها هستند. تمام زندگی ما به حمل و نقل جاده ای بستگی دارد. در عوامل انسانی نقش 32 دستگاه به ویژه وسایل یادگیری بسیار مشخص است. هر ساعت دو نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند و سالانه 17000 نفر جان خود را از دست می دهند و به ازای هر مرگ 25 نفر مجروح می شوند. همچنین 15 تا 20 درصد قربانیان حوادث رانندگی دچار ضایعه نخاعی می شوند. وی درباره نقش خودروها و کیفیت خودروهای داخلی در تصادفات صحبت کرد.

«فاجعه اجتناب ناپذیر است، زیرا کوچکترین بی احتیاطی باعث آن می شود، اما دلیل آن این نیست که در هر تصادف مردم جان خود را از دست بدهند یا ماشین آتش بگیرد و درهای ماشین قفل شود. در هیچ کجای دنیا چنین خودروهایی تولید نمی شود. ما از خودروسازان خواستیم که کیفیت و ایمنی را برای خدا جستجو کنند.»

بالاخره از سکوت برنامه دو دوره ای مجلس انتقاد کرد طرح اسقاط خودرو وی گفت: در همه جای دنیا ورق ماشین فولاد کم کربن است نه ورق سه لایه! اینطور نباشد که چیزی تولید کنیم که سلاح باشد، ستون خودروها در تصادفات وارد بدن مسافر نشود. ما حرف خودمان را می گوییم، صنعت خودرو باید اصلاح شود و از ظرفیت دانشگاه ها استفاده شود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتقاد پلیس از کیفیت خودروهای بومی چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش نظرات به اشتراک بگذارید اخبار خودرو با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید