با ورزش شدید گرسنگی را کنترل کنید



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش شدید باعث افزایش سطح مولکول Lac-Phe در خون می شود. Lac-Phe با مصرف غذای کمتر و کاهش چربی بدن در موش‌ها مرتبط بود.

بیشتر بخوانید:

محققان می گویند ورزش شدید می تواند به کاهش اشتها و تنظیم چربی بدن در افراد کمک کند.

ورزش های شدید آنهایی هستند که ضربان قلب شما را بالا می برند و باعث می شوند نفس سختی بکشید.

به نظر می رسد ممکن است یک دلیل فیزیولوژیکی برای این وجود داشته باشد، مربوط به نحوه تأثیر انواع مختلف ورزش بر تولید مواد شیمیایی در بدن. محققان می گویند که سرکوب اشتها پس از تمرین ممکن است به دلیل مولکول خاصی باشد که آن را “Lac-Phe” می نامند.

محققان می گویند که همه انواع ورزش این مولکول را تولید نمی کند. ورزش شدیدتر با مقادیر بالاتر Lac-Phe در خون همراه است، در حالی که ورزش سبک تر با مقادیر کمتر این ماده مرتبط است.

این یافته باعث شد تیم تحقیقاتی حدس بزنند که افزایش تولید Lac-Phe در طول ورزش شدیدتر ممکن است اشتها را سرکوب کند و در نتیجه منجر به کاهش چربی اضافی بدن شود.

محققان توضیح می دهند: زمانی که ما با شدت کافی ورزش می کنیم، افزایش قابل توجهی در لاکتات وجود دارد. این لاکتات توسط بدن متابولیزه می شود و محصولات لاکتات تشکیل می شود. یکی از این متابولیت ها Lac-Phe است.

در این مطالعه خاص، محققان دریافتند که این مولکول پس از ورزش به مقدار بیشتری در خون موش‌ها، اسب‌های مسابقه و انسان‌ها ظاهر می‌شود.

به همین دلیل، محققان به این نتیجه رسیدند که یکی از فواید ورزش ممکن است افزایش لاک-فه و سرکوب اشتها باشد که منجر به کاهش چربی اضافی بدن می شود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که در میان انواع ورزش‌های موجود در این مطالعه، بیشترین افزایش در Lac-Phe در طول یک جلسه اسپرینت کامل روی دوچرخه ثابت مشاهده شد. بالاترین میزان بعدی پس از وزنه برداری با شدت متوسط ​​رخ داد. کمترین درصد پس از 90 دقیقه راندن دوچرخه ثابت مشاهده شد.

این مطالعه نشان می‌دهد که ورزش‌های با شدت بالا مانند دوچرخه‌سواری، دویدن، شنا و وزنه‌برداری منجر به بیشترین افزایش لاک-فه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید