تاثیر نهایی اینترنت بر تبلیغات آنلاین [گزارش تپسل]


تاثیر نهایی اینترنت بر تبلیغات آنلاین را می توان مخرب اعلام کرد. تپسل که در زمینه تبلیغات آنلاین موبایلی فعالیت می کند، آماری ارائه کرد که این تخریب را تایید می کند.

در دنیای تبلیغات مدرن می توان گفت اینترنت رایگان و پرسرعت نود درصد در دیده شدن تبلیغات مورد نظر نقش دارد. قطعی اینترنت این روزها مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان را فلج کرده است و ما شاهد نرخ بالای اختلال در این زمینه هستیم. شرکت تپسل که در زمینه تبلیغات آنلاین موبایلی فعال است شواهدی از اثرات آن ارائه می دهد قطعی اینترنت بر تبلیغات آنلاین تأثیر می گذارد که در ادامه خواهید خواند.

بیشتر بخوانید: ضرر قطعی اینترنت تا امروز 24 هزار میلیارد تومان است. دوبرابر شدن درآمد نفتی ایران در یک سال!

تاثیر نهایی اینترنت بر تبلیغات آنلاین به گفته تاپسل

شرکت تپسل با جمع آوری آمار و اطلاعات از بخش های مختلف خصوصی و دولتی 53 درصد تخفیف در کمپین های تبلیغاتی Tapsel و Mediaad از یک طرف، به کاهش 39 درصدی درآمد برای وب سایت های تبلیغاتی Koch اشاره می کند.

تاثیر نهایی اینترنت بر تبلیغات آنلاین به گفته تاپسل

گزارش تپسال قطعی اینترنت شما با عنوان “برای اینترنت معمولی” منتشر و در آن اعلام کرد که در یک ماه اخیر و با شروع قطعی اینترنت در ایران، تعداد آگهی دهندگان 31 درصد کاهش یافته و همچنین بیش از نیمی از کمپین های تبلیغاتی فعال در تپسال و مدیاد متوقف شده است. تاپسل در توضیح پیامدهای این کاهش 53 درصدی نوشت:

شاید برای بسیاری از کارمندان این یک افت ساده 50 درصدی باشد، اما صرف نظر از تأثیرات مخربی که این افت قابل توجه بر مجموعه ما و نزدیک به 140 هزار ناشری که با آنها کار می کنیم، تأثیر مخرب دیگری نیز دارد و آن بی اعتمادی به برندها است. و تبلیغ کنندگان در این یک پلتفرم دیجیتال برای ارائه و انتشار تبلیغات خود است.

این گزارش ادامه داد: در فضایی که اینترنت به عنوان بستری برای اقتصاد دیجیتال هر لحظه در آستانه اختلال و اختلال است و در کوچکترین اتفاق و ساده ترین دستور از دسترس خارج می شود، بدیهی است که کسب و کارها نمی توان با اطمینان در این بستر سرمایه گذاری کرد و کار کرد.”

Tapsel در این گزارش نیز توسط اثرات روانشناختی اختلالات اینترنت بر اقتصاد دیجیتال کشور وی گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده، اقتصاد دیجیتال 6 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است، اما اکنون همین 6 درصد برای بازگشت به حالت قبل نیاز به بهبود جدی دارد. شعار پیشرفت و افزایش سهم و توسعه است. باید برای روزهایی بماند که تصمیم گیرندگان منطقی تصمیم می گیرند.

وب سایت هایی که تبلیغات را اجرا می کنند 39 درصد کاهش درآمد داشته اند

به گفته تاپسل: «ناتوانی گوگل در هدایت کاربران به وب‌سایت‌ها نیز منجر به کاهش ترافیک و البته کاهش درآمد برای وب‌سایت‌های کوچکی شده که تبلیغات نمایش می‌دهند. بنابراین، درآمد وب سایت های کوچک نمایش دهنده تبلیغات 39 درصد و بازدید از آنها 30 درصد کاهش یافته است.

وب سایت هایی که تبلیغات را ارائه می دهند 39 درصد کاهش درآمد داشته اند

Tapsel همچنین به دلیل عدم تمایل کاربران به گشت و گذار در وب در یک محیط چالش برانگیز، کاهش 10 درصدی بازدید از وب سایت های اصلی را که تبلیغات را نشان می دهند، گزارش کرده است. تعیین تاثیر خاص اینترنت بر تبلیغات آنلاین همچنین توسط کاربران بررسی شد و اظهار داشت که ناتوانی گوگل در هدایت کاربران به وب سایت ها باعث کاهش 37 درصدی تعداد تبلیغات مشاهده شده توسط کاربران شده است.

اعلان‌های فشاری که به دست کاربران نمی‌رسد باعث کاهش 50 درصدی تعداد اعلان‌های فشاری دیده‌شده می‌شود. البته عدم تمایل کاربر به دیدن پوش نوتیفیکیشن ها نیز در این کاهش تاثیر داشت.

علاوه بر این، Tapsel نمودار دیگری را منتشر کرد که در آن می‌توان شاهد توزیع بازدید کاربران از سایت‌های نمایش دهنده تبلیغات در طول دوره قطع اینترنت و دوره قبل از آن در زمان‌های مختلف شبانه‌روز بود:

علاوه بر این، Tapsel نمودار دیگری را منتشر کرد که در آن می‌توان شاهد توزیع بازدید کاربران از سایت‌های نمایش دهنده تبلیغات در طول دوره قطع اینترنت و دوره قبل از آن در زمان‌های مختلف شبانه‌روز بود:
تاثیر نهایی اینترنت بر تبلیغات آنلاین

در این نمودار مشاهده می شود که تعداد بازدید از این وب سایت ها نسبت به ساعات دیگر از ساعت 1:00 صبح تا 7:00 بامداد کمتر بوده و از ساعت 13:00 تا 16:00 به بالاترین میزان می رسد. تعداد بازدیدها بین ساعت 22:00 تا 24:00 دوباره افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: تأثیر نهایی اینترنت بر تجارت دیجیتال و بازار مسکن و املاک و مستغلات آنلاین

کاهش 70 تا 95 درصدی هزینه تبلیغات

تپسل در نمودار دیگری به کاهش قابل توجه هزینه تبلیغات در کمپین های تبلیغاتی گوگل و تبلیغات جستجوی کافه بازار اشاره کرد. نتایج گزارش نشان می دهد که این هزینه در کمپین های گوگل ادوردز 95 درصد و در قسمت تبلیغات جستجوی کافه بازار 70 درصد کاهش داشته است.

کاهش 70 تا 95 درصدی هزینه تبلیغات
تاثیر نهایی اینترنت بر تبلیغات آنلاین

تپسل در پایان گزارش خود گفت:

اینها برخی از پیامدهای تصمیم مدیران و کارکنان بود که بر تعداد زیادی از مشاغل در بخش کوچکی از اقتصاد دیجیتال کشور تأثیر گذاشت.

آخرین کلمه

به گزارش تاپسل، در کل زیان های ناشی از قطع اینترنت در تبلیغات آنلاین را می بینیم. با قطعی اینترنت، نه تنها مشاغل کوچک و بزرگ روزهای حساسی را سپری می کنند، بلکه شرکت های خدمات تبلیغاتی نیز به دلیل قطعی ها متحمل زیان های سنگینی شده اند.

بدون شک با ادامه این شرایط تمام تلاش کسب و کارها و شرکت های تبلیغاتی برای جذب مشتری از بین می رود چرا که دیگر اعتمادی به فضای مجازی کشور وجود ندارد.

ادامه مطلب

آیا از محدودیت های اخیر اینترنت رنج برده اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید اخبار فناوری از Tikrato دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید