حقایق و باورهای غلطی که باید در مورد کمردرد بدانید


همه ما بارها کمردرد را تجربه کرده ایم. این درد مبهم است و بهبودی آن به علت آن بستگی دارد. در این مقاله به حقایق و شایعاتی که ممکن است در مورد کمردرد شنیده باشید نگاهی می اندازیم. با ما بمان.

1. همیشه صاف می نشیند (اشتباه)

درست است که قوز کردن بد است و می تواند باعث کمردرد شود، اما صاف نشستن پشت میز نیز می تواند فشار زیادی به کمر شما وارد کند. چند بار در روز استراحت کنید؛ به پشتی صندلی خود تکیه دهید، پاهای خود را روی زمین قرار دهید و اجازه دهید کمرتان کمی قوس پیدا کند. حتی بهتر است مدتی بایستید، مثلاً هنگام صحبت با تلفن یا مطالعه.

2. اجسام سنگین را بلند نکنید (اشتباه).

مهم این نیست که چه چیزی را بلند می کنید، بلکه نحوه انجام آن مهم است. هنگامی که می خواهید چیزی را بردارید، درست در مقابل شی بایستید. با پشت صاف و سر به سمت بالا، نزدیک آن خم شوید، سپس بایستید و از پاهای خود برای بلند کردن بار و دستان خود برای نگه داشتن آن استفاده کنید. بدن خود را نپیچانید یا خم نکنید، در غیر این صورت ممکن است به کمر آسیب برسانید. البته نباید چیزی را که برایتان سنگین است بلند کنید.

3. استراحت در رختخواب بهترین درمان است (کاذب)

بله، استراحت می تواند به بهبود آسیب یا رگ به رگ شدن اخیر که باعث کمردرد شما شده است کمک کند، اما ماندن در رختخواب برای یک یا دو روز می تواند کمردرد شما را بدتر کند.

4. درد ناشی از جراحت است (کاذب)

اغلب اوقات کمردرد به دلیل آسیب یا ضربه است، اما همیشه اینطور نیست. مشکلاتی مانند تحلیل رفتن دیسک، بیماری ها، عفونت ها و حتی بیماری های ارثی نیز می توانند باعث کمردرد شوند.

5. وزن بیشتر باعث درد بیشتر می شود (درست)

علت بسیاری از کمردردها اضافه وزن است. در واقع آمادگی جسمانی در پیشگیری از کمردرد بسیار موثر است. همانطور که می دانید، اضافه وزن فشار زیادی به کمر وارد می کند و کمردرد در افرادی که از تناسب اندام خارج شده اند شایع تر است.

6. افراد لاغر کمر درد نمی گیرند (کاذب).

هر کسی ممکن است از کمردرد رنج ببرد. افرادی که بیش از حد لاغر هستند، مانند افراد مبتلا به اختلالات خوردن و بی اشتهایی، ممکن است دچار تحلیل استخوان شوند. در این افراد احتمال شکستگی استخوان و در نتیجه کمردرد وجود دارد.

7. ورزش برای کمردرد مضر است (نادرست)

ورزش منظم می تواند از کمردرد جلوگیری کند و حتی ممکن است پزشک ورزش را برای فردی که اخیراً دچار آسیب دیدگی کمر شده است توصیه کند. افراد مبتلا به کمردرد معمولا باید تمرینات را با حرکات سبک شروع کنند و به تدریج بر شدت آن افزوده شوند. حتی زمانی که درد از بین رفته است، یک برنامه ورزشی منظم می تواند از بازگشت کمردرد جلوگیری کند.

8. کایروپراکتیک می تواند مفید باشد (واقعیت)

طبق دستورالعمل‌های درمانی کالج پزشکی آمریکا، پزشکان می‌توانند از گزینه‌هایی استفاده کنند که مزایای ثابت شده‌ای برای درمان کمردرد بیماران خود دارند. یکی از این گزینه ها مراقبت های کایروپراکتیک است. کایروپراکتیک نوعی درمان دستی است که می تواند مشکلات مربوط به ستون فقرات را بهبود بخشد.

9. طب سوزنی برای تسکین درد خوب است (واقعیت)

طبق دستورالعمل‌های درمان کالج پزشکی آمریکا، طب سوزنی، یوگا، آرام‌سازی پیشرونده عضلانی و درمان رفتاری شناختی (CBT) می‌توانند در کاهش کمردرد مفید باشند.

10. تشک های سفت تر بهتر هستند (کاذب).

در یک مطالعه اسپانیایی، افراد مبتلا به کمردرد به طور مداوم مورد بررسی قرار گرفتند. افرادی که روی تشک سفت‌تری می‌خوابیدند، درد کمتری داشتند و می‌توانستند بهتر حرکت کنند. اما حقیقت این است که این تشک ها برای همه مناسب نیستند. بنابراین بهتر است تشک خود را بر اساس عادت خواب خود و علت کمردرد خود انتخاب کنید.

تو گفتی

کدام یک از شایعاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم را شنیده اید؟ آیا شما هم از کمردرد رنج می برید؟ برای تسکین این درد چه کرده اید و چه راهکارهایی برای شما مفید بوده است؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.


نحوه خرید - مجموعه صوتی سلف سرویس
سلامتی با ارزش ترین دارایی انسان است




فروشگاه چطور - مجموعه صوتی ارتباطات عاطفی و ازدواج

دلیل بسیاری از خیانت ها یا طلاق های زناشویی این است که نمی دانیم چگونه با شریک یا همسر ارتباط برقرار کنیم.

به این مجموعه صوتی گوش دهید و تاثیر آن را در زندگی مشترک خود احساس کنید.




توجه! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مشاوره با پزشک یا متخصص الزامی است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید