سیب زمینیها؛ ماده ای سیر کننده و کم کالری



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیب زمینی یکی از خوراکی هایی است که به دلیل خاصیت سیر کنندگی بسیار جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی برای کاهش وزن پیدا کرده است. سیب زمینی می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و از پرخوری جلوگیری کند. سیب زمینی سرشار از نشاسته مقاوم است که بدن نمی تواند آن را هضم کند اما به تغذیه پروبیوتیک های روده کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

از آنجایی که نشاسته مقاوم باعث می شود غذا به کندی هضم شود، از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و با کاهش اشتها تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که ارتباط مستقیمی با چاقی دارد، اختلال در میکروبیوم روده است.

نشاسته مقاوم می تواند میکروبیوم روده را تقویت کرده و سلامت روده را با تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه از پروبیوتیک ها تضمین کند و با کاهش التهاب می تواند سلامت کلی بدن را بهبود بخشد.

برای تهیه نشاسته سیب زمینی مقاوم باید سیب زمینی ها را بجوشانید و به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید سپس سرد یا در همان دما بخورید.

صبحانه رژیمی با سیب زمینی

مواد لازم برای میان وعده های رژیمی سیب زمینی
دو عدد تخم مرغ
سه عدد سیب زمینی متوسط
آویشن، نعناع و زردچوبه هر کدام یک قاشق غذاخوری
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز
دانه کنجد برای تزئین

طرز تهیه صبحانه رژیمی سیب زمینی
سیب زمینی ها را آب پز کنید، پوست آن ها را بگیرید، له کنید و با تخم مرغ مخلوط کنید.

بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مواد را داخل قیف بریزید و داخل قالب پیراشکی را پر کنید یا یک رول روی قیف بگذارید و کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و مواد را گرد کنید و کنجد بپاشید.

سیب زمینی ها را به مدت نیم ساعت در فر گرم شده با دمای 180 درجه قرار دهید تا طلایی شوند.

پوره سیب زمینی رژیمی

مواد لازم برای پوره سیب زمینی رژیمی
سیب زمینی 900 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری
یک عدد پیاز خرد شده
یک لیوان خامه ترش
نصف لیوان شیر
یک قاشق غذاخوری تره فرنگی خرد شده
نمک و فلفل به مقدار دلخواه

طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی
سیب زمینی ها را آب پز کنید و پوست آن ها را بگیرید و کنار بگذارید تا کمی خنک شوند.

پیاز را خرد کرده و با کره روی حرارت ملایم تفت دهید سپس سیب زمینی ها و نمک را اضافه کنید.

مواد را حدود 10-15 دقیقه سرخ کنید و سپس سیب زمینی ها را له کنید.

خامه ترش و شیر را به سیب زمینی ها اضافه کنید و مخلوط کنید.

بقیه مواد را به پوره اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود سپس حرارت را خاموش کنید.

کاکائو رژیمی از سیب زمینی و هویج

مواد لازم کاکائو، سیب زمینی و هویج رژیمی
برای 6 نفر

دو عدد هویج
چهار عدد سیب زمینی متوسط
سه عدد تخم مرغ
صد گرم پیازچه خرد شده
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو رژیمی از سیب زمینی و هویج
سیب زمینی ها را آب پز کرده و له کنید.

هویج را رنده کنید و پیاز و تخم مرغ و نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را به سیب زمینی ها اضافه کنید و کف ظرف رژیمی را چرب کنید و ماد را داخل آن بریزید و در تابه قرار دهید و دو طرف را با حرارت ملایم تفت دهید.

غذای رژیمی با سیب زمینی و هویج

مواد غذایی از سیب زمینی و هویج
سیصد گرم هویج پوست کنده و خرد شده
سیصد گرم سیب زمینی پوست کنده و خرد شده
یک شاخه رازیانه ساتوری تازه
زنجبیل تازه، پوست کنده و ریز خرد شده
نصف قاشق چایخوری زردچوبه
نصف قاشق چایخوری آب لیموی تازه
یک چهارم قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
نمک یک و نیم قاشق چایخوری
پودر گشنیز یک و نیم قاشق چایخوری
یک قاشق چای خوری زیره
یک عدد فلفل سبز خرد شده
دو قاشق غذاخوری کره یا روغن

طرز تهیه غذای رژیمی از سیب زمینی و هویج
سیب زمینی، هویج، فلفل سبز، شوید و زنجبیل را خرد کرده و در کاسه های جداگانه بریزید.

زیره را تفت دهید تا معطر شود، سپس زنجبیل را اضافه کنید و 10 دقیقه تفت دهید.

هویج و سیب زمینی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و ۱ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید بپزد.

بعد از 10 دقیقه رازیانه را اضافه کنید و وقتی سبزیجات نرم شدند حرارت را خاموش کنید.

سالاد رژیمی سیب زمینی آلمانی

مواد لازم برای سالاد رژیمی سیب زمینی آلمانی
شش برش بیکن
نهصد گرم سیب زمینی
یک سر پیاز قرمز خرد شده
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک قاشق غذاخوری سس خردل تند
1/4 فنجان سرکه سیب
دو قاشق غذاخوری آب
شکر 1/2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد رژیمی سیب زمینی آلمانی
سیب زمینی ها را با نمک کافی بجوشانید و از وسط نصف کنید و کنار بگذارید.

تابه ای را روی اجاق بگذارید و بیکن را سرخ کنید تا پخته شود.

2 قاشق غذاخوری از چربی بیکن رندر شده را در تابه نگه دارید و بقیه را از تابه خارج کنید.

پیاز را خرد کرده و به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی و نرم شود.

شکر، سس خردل، آب، سرکه سیب و روغن زیتون را به تابه اضافه کنید و بگذارید بجوشد، سپس حرارت را خاموش کرده و نمک و فلفل بزنید.

سس و بیکن را روی سیب زمینی ها بریزید و بخورید.

منبع: سایت خبری بیتوته

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید