سیستم اسناد من به زودی معرفی خواهد شد. ثبت اسناد بدون مراجعه به دفتر


سیستم اسناد من به زودی معرفی خواهد شد. این موضوع در شبکه های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت و بازتاب گسترده ای داشت. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سامانه «مرد شنی» واحد فناوری اطلاعات کانون سردفتران و کارکنان با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی هندانی رئیس کانون سردفتران رسما معرفی شد. و کارمندان کانون سردفتران و دفتریاران به منظور استفاده از ظرفیت خود در حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد ارزش‌های جدید برای سردفتران، زیرساخت‌های فنی لازم را برای توسعه خدمات الکترونیک در حوزه سردفتران در دو سال اخیر فراهم کرده است. .

آقای بلیط

رئیس کانون دبیران و ضابطان دادگستری از راه اندازی سامانه سند من خبر داد.

سیستم اسناد من به زودی معرفی خواهد شد. ثبت اسناد بدون مراجعه به دفتر

کانون سردفتران و دفتریاران به منظور استفاده از ظرفیت خود و در راستای ایجاد ارزش‌های جدید برای سردفتران، زیرساخت‌های فنی لازم را برای توسعه خدمات الکترونیک در حوزه سردفتران در دو سال اخیر فراهم کرده است. بستر لازم برای ارائه کلیه خدمات شخصی و آنلاین توسط دفاتر اسناد رسمی.

این سامانه به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبت نام رسمی به مردم و کاهش مراجعات حضوری و در برخی موارد حذف این بازدید از خدمات شخصی که در سال جاری با نام «سند من» تولید شده است، طراحی شده است. . از سوی دیگر دفاتر اسناد رسمی و کانون های سردفتران و مقامات رسمی وجود دارد.

علی هندانی روز یکشنبه در نشست خبری گفت:

در بحث اطلاعاتی در قوه قضائیه قدم های خوبی برداشته شده است. در کانون سردفتران نیز فعالیت هایی در این راستا انجام شده است. دادرسی که دعوی است نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود. در همین راستا انجمن ثبت احوال یک مرکز داده بسیار قوی آماده کرده است و آمادگی کامل برای ارائه خدمات به قوه قضاییه در این زمینه را داریم.

امکان نداشت کسی در دفتر حضور داشته باشد و سند به نام او ثبت شود. اما با راه اندازی این سند تنها کافیست در آخرین مرحله حضور یافته و اثر انگشت و امضای خود را ثبت کنید. هرکسی که بخواهد به دفاتر رسمی معلمان مراجعه کند می تواند از این سیستم برای ارتباط مجازی با کلاس ها استفاده کند.

او ادامه داد:

معمولاً فرد باید چندین بار به مطب مراجعه کند که با این سیستم در هزینه، هزینه و زمان صرفه جویی می شود. وظیفه تنظیم سند یک بردار حذف نیست. در زمان کرون مجبور بودیم روزهای کاری دفاتر را زوج و فرد کنیم که در چنین شرایطی نیز با این سیستم ادامه خواهد داشت. جلوگیری از نقض سایر نتایج سیستم اسناد من. این سامانه در دو استان به صورت آزمایشی اجرا می شود و تا پایان ماه جاری در سراسر کشور فعال می شود. 5 ماه است که اسکن دفاتر را شروع کرده ایم و 70 درصد در این زمینه پیشرفت داشته ایم و تلاش داریم تا پایان سال اسکن مدارک در دفاتر را به پایان برسانیم.

از دستاوردهای مهم سامانه اسناد من می توان به «صرفه جویی در زمان برای تنظیم سند رسمی»، «کاهش سفرهای شهری و ایفای مسئولیت اجتماعی در کاهش آلودگی و ترافیک، صرفه جویی در مصرف سوخت به ویژه در مناطق شهری»، امکان ارائه خدمات مستمر و پایدار در وی شرایط خاص کشور مانند دوره تاجگذاری، «حذف کپی فیزیکی اسناد و صرفه جویی قابل توجه در استفاده از کاغذ» را «مهم»، ارتقای کرامت انسانی سردفتران دانست.

سیستم اسناد من چه ویژگی هایی دارد؟

با قابلیت های این سامانه و فراهم شدن شرایط قانونی مربوطه، تنظیم اسناد بدون حضور مراجعین در دفترخانه با حفظ ساختارهای اداری موجود دفاتر اسناد رسمی و با احراز هویت الکترونیکی و امضای الکترونیکی امکان پذیر است. ویژگی های دیگر شامل موارد زیر است:

  • 1) امکان درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک لازم
  • 2) موقعیت مکانی و امکان جستجوی دفاتر روی نقشه
  • 3) نزدیکترین دفتر را پیدا کنید
  • 4) امکان نمایش دفاتر با وضعیت تردد کاری
  • 5) سقف حق چاپ رایگان
  • 6) فتوکپی برابر اصل بخواهید و تهیه کنید
  • 7) امکان برنامه ریزی جلسات یا مشاوره رایگان
  • 8) امکان ثبت شکایات الکترونیکی توسط دفاتر اسناد رسمی
  • 9) امکان پیگیری و اطلاع از آخرین وضعیت سند

بیشتر بخوانید:

.

دیدگاهتان را بنویسید