شکایت خودروسازان از تاییدیه های استاندارد 1 ماهه



به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه متأسفانه سازمان ملی استاندارد بدون توجه به شرایط تحریم با خودروسازان رفتار می کند که این امر موجب ضرر و زیان و نارضایتی مصرف کنندگان شده است، گفت: شرکت های خودروسازی در حال تولید هستند. آزمایشات برای انطباق با انجام حدود 170 آزمایش قابل آزمایش در داخل کشور، اقدامات لازم را انجام دهید. این در حالی است که امکانات تست تصادف در کشور وجود ندارد و به همین دلیل نوسازی تعداد برخی خودروها متوقف شده است و این رویه «تست تصادف» در گذشته مرسوم نبود.

وی با بیان اینکه بر اساس معرفی شرکت های بازرسی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت ها برای انجام تست های TA و COP قرارداد بسته شدند، افزود: پس از ارائه نتیجه گزارش شرکت های بازرسی به سازمان، آقایان مدعی شدند. که شرکت بازرسی مورد تایید سازمان مذکور باشد. ، بیش از ظرفیت خود و نتیجه گزارش ارسالی از سوی شرکت بازرسی مورد تایید قرارداد را نمی پذیرد و از این طریق از صدور مجوز شماره گذاری جلوگیری می کند.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: در گذشته تمدید مجوز شماره گذاری یک ساله بود و در آن یک سال اگر شرکتی تاییدیه لازم را از شرکت بازرسی دریافت نکند، شماره گذاری آن خودرو خواهد بود. تعلیق شده است اما متاسفانه سازمان استاندارد مهلت یکساله داده و به یک ماه کاهش یافته و با توجه به بوروکراسی موجود در کشور هر ماه حداقل یک هفته شماره گذاری خودروها متوقف می شود و باعث زیان شرکت ها می شود. جریمه تحویل نابهنگام به مردم و نارضایتی مصرف کننده.

نعمت بخش افزود: تمدید نشدن شماره گذاری برخی خودروها به دلیل ضوابط مصرف است در حالی که ضوابط اعمال مصرف سوخت هنوز تدوین نشده است. تقاضای اجرای استانداردهای تعلیق شده برای خودروها در TA و COP این است که در صورت امکان توجه به شرایط تحریم و عدم وجود زیرساخت های برخی از استانداردهای مذکور، اعمال آن تا زمان تحریم ها امکان پذیر است. حذف شده.

وی به چالش های شماره گذاری نابهنگام خودرو اشاره کرد و گفت: این مشکل باعث تاخیر در تخصیص خودرو و دپوی آن در پارکینگ و ایجاد شبهه مجازات می شود. علاوه بر این خودرو در پارکینگ آسیب دیده است. همچنین بازطراحی فرآیند رانندگی و نظارت بر خودرو تا فرآیند شماره گذاری و خروج محصول با مشکل مواجه شد.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: افزایش هزینه سرویس و نگهداری و پارکینگ، افزایش به دلیل تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان طبق قرارداد، از دست دادن فرصت شارژ محصول به دلیل محدودیت تعداد ناوگان خودرو در کشور همراه با ایجاد التهاب در بازار است. خودرو ناشی از کاهش یا عدم تحویل به موقع خودرو در بازار و در نهایت افزایش نارضایتی مشتریان به دلیل عدم تحویل به موقع محصولات می باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید