فواید خوردن موز برای خانم ها



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محققان می گویند آووکادو و ماهی آزاد نیز سرشار از پتاسیم هستند و به مبارزه با اثرات منفی نمک در رژیم غذایی و کاهش فشار خون کمک می کنند. از دیگر غذاهای غنی از پتاسیم می توان به انواع سبزیجات، میوه ها، آجیل، لوبیا، محصولات لبنی و ماهی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دکتر لیفرت وگت، رهبر تیم تحقیقاتی و استاد نفرولوژی بالینی در دانشگاه آمستردام هلند می گوید: «مصرف زیاد نمک با فشار خون بالا و خطر حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

وی گفت: توصیه های بهداشتی با هدف محدود کردن مصرف نمک است. پتاسیم به بدن کمک می کند تا سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کند. ما دریافتیم که پتاسیم رژیم غذایی با بیشترین فواید سلامتی در زنان مرتبط است.

این مطالعه شامل تقریباً 25000 مرد و زن بریتانیایی 40 تا 79 ساله بود که بخشی از یک مطالعه بین سال‌های 1993 و 1997 بودند. شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه‌هایی را درباره سبک زندگی، فشار خون و نمونه‌های ادرار تکمیل کردند.

برای اندازه گیری میزان مصرف پتاسیم و سدیم ادرار اندازه گیری شد.

محققان دریافتند که با افزایش دریافت پتاسیم در زنان، فشار خون کاهش می یابد.

به ازای هر 1 گرم افزایش روزانه پتاسیم، فشار خون سیستولیک 2.4 میلی متر جیوه در این زنان کمتر بود. هیچ ارتباطی بین پتاسیم و فشار خون در مردان یافت نشد.

شرکت کنندگان به مدت 19.5 سال پیگیری شدند. در این مدت، 55 درصد از شرکت کنندگان در بیمارستان بستری شدند یا به دلیل بیماری قلبی فوت کردند.

محققان دریافتند افرادی که بالاترین میزان پتاسیم دریافت می کنند، 13 درصد کمتر در معرض خطر مشکلات قلبی هستند.

این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به مشکلات قلبی در مردان 7 درصد و در زنان 11 درصد کمتر است.

نتایج نشان می دهد که پتاسیم به حمایت از سلامت قلب کمک می کند، اما زنان بیشتر از مردان سود می برند.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 3.5 گرم پتاسیم و کمتر از 2 گرم سدیم (5 گرم نمک) در روز دریافت کنند.

110 گرم موز 375 میلی گرم پتاسیم دارد. 155 گرم ماهی سالمون پخته شده حاوی 780 میلی گرم پتاسیم است. 140 گرم سیب زمینی 500 میلی گرم و 1 فنجان شیر 375 میلی گرم پتاسیم دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید