نباید پژو 206 مدل پایین با کارایی بالا بخرید


پژو 206 یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران محسوب می شود. اما چرا کارشناسان توصیه به خرید یک مدل کم …

نوده پوزو 206 مدل باین با کوکند زیاد خریدنوده پوزو 206 مدل باین با کوکند زیاد خرید

پژو 206 یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران محسوب می شود. اما چرا کارشناسان خرید مدل پایین تر این هاچ بک را توصیه نمی کنند؟

سایش و حساسیت بالای سیستم هیدرولیک

پژو 206 هم مثل زانتیا یک خودروی استهلاکی است و حتی اگر بدون استفاده آن را در پارکینگ رها کنید، استهلاک خود را خواهد داشت. مهم ترین فرسودگی این خودرو مربوط به سیستم هیدرولیک، جعبه فرمان، اکسل و سیستم تعلیق جلو است که البته باید سیستم هیدرولیک را بزرگترین مشکل این خودرو دانست. در واقع سیستم هیدرولیک پژو 206 بسیار حساس و میرایی است و این مشکل در مدل های پایین بیشتر به چشم می خورد. پژو 206 مدل 80 که به تیپ یک معروف است تا چند سال دیگر با این مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین، در مدل های 80 تا 85، 95 درصد هیدرولیک آنها پس از مدتی احتمالاً صدا ایجاد می کند و صاحبان آن نیاز به تعویض دارند.

آسیب به دسته راهنما

دسته راهنما یکی دیگر از مشکلات مدل های پایین پژو 206 است که بسیاری آن را با نام سیستم Cam 2000 می شناسند و در واقع این سیستم که یکی از عناصر اصلی رانندگی در خودرو به شمار می رود بسیار حساس است و به همین دلیل احتمال آسیب زیاد است فرمان این خودرو پس از 10 سال کارکرد، در اتصال دچار مشکل می شود که علاوه بر کار نکردن فرمان، در کیلومترهای بالاتر شکسته می شود و پس از گذشت زمان، بوق خودرو نیز کار نمی کند. یکی دیگر از مشکلات این سیستم روشن بودن چراغ های جلو است. البته هزینه تعمیر سیستم 2000 COM حدود 200 تا 250 هزار تومان است و به همین دلیل باید هنگام خرید پژو 206 از قوی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

ضعف شدید سیستم تعلیق جلو پژو 206

یکی دیگر از معایب پژو 206 سیستم تعلیق ضعیف آن است. البته مدل های پایین تر این خودرو از سیستم تعلیق جلو بهتری نسبت به مدل های بعدی بهره می برند اما به دلیل عملکرد بالا کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارد. اگرچه تعویض و یا تعمیر فاسیای جلوی تمامی خودروها پس از گذشت چند سال یک مشکل عادی تلقی می شود، اما با توجه به گرانی قطعات این خودرو، برای تعویض و تعمیر کامل فاسیای جلو باید حداقل دو میلیون تومان هزینه کنید.

تقویت کننده ترمز ضعیف است

پژو 206 از سیستم ترمز بسیار خوبی بهره می برد و تمامی چرخ های مدل های بالای آن مجهز به سیستم دیسکی هستند اما سیستم تقویت کننده ترمز این خودرو ضعیف است و پس از چند سال هنگام ترمز صدای سوت می دهد و هوا خارج می شود. از زیر پای راننده .شد. بنابراین تعویض بوستر ترمز حدود دو میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

خرابی گیربکس پژو 206 تیپ 6

گیربکس تیپ 6 در این هاچ بک ایراداتی دارد و مالکان باید هزینه زیادی برای تعمیر آن بپردازند. علاوه بر این تعداد کمی از صنعتگران فرآیند تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک را انجام می دهند و این مشکل باعث افزایش هزینه ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید