نکات مهم غذایی برای سلامت روده



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روده ها یکی از مهم ترین اعضای بدن هستند و باید به سلامت و عملکرد آن کمک کنیم و مراقب عملکرد صحیح آن باشیم. حرکات نامناسب روده می تواند منجر به نفخ، انرژی کم و حتی افسردگی مکرر شود، که می تواند به این معنی باشد که روده در خطر است و می تواند در سلامت، جسم و روان فرد اختلال ایجاد کند. بنابراین مراقب خطراتی که پس از اختلال عملکرد روده به وجود می آید، باشید. به همین دلیل است که خانم جولی شیرز دستور العملی برای سلامت روده ارائه کرده است و ما آن را با شما به اشتراک می گذاریم. این دستور پخت به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از: نوشیدنی و غذا که در این قسمت به تفسیر آن ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

یک رژیم غذایی سالم می تواند به جلوگیری از اختلالات روده کمک کند. همانطور که رژیم غذایی می تواند تأثیر مثبت یا منفی بر سلامت قلب، مغز و استخوان داشته باشد، سلامت کلی نیز می تواند تحت تأثیر آنچه می خورید باشد. این سیستم گوارشی است و بیماران مختلف ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن شوند. برخی از این بیماری ها عبارتند از بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون، سندرم روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ. درمان شامل تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی، دارو یا جراحی است.

سرطان روده بزرگ یکی از مهم ترین بیماری های روده است.این سرطان سومین سرطان شایع و دومین سرطان کشنده در ایالات متحده است.عوامل خطر عبارتند از: سن (افزایش خطر بالای 50 سال). نژاد.

ارتباط مهم بین بیماری های روده و چاقی:

به گفته موسسه ملی سرطان، ارتباط بین چاقی و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ممکن است به دلیل عوامل متعددی از جمله افزایش سطح انسولین خون باشد، شرایطی که احتمال بروز آن در افراد چاق بیشتر است. افزایش انسولین و شرایط مرتبط، مانند مقاومت به انسولین، ممکن است رشد برخی از تومورها، از جمله تومورهای روده را افزایش دهد. انجمن سرطان آمریکا می گوید ارتباط بین رژیم غذایی، وزن، ورزش و سرطان روده بزرگ یکی از جدی ترین سرطان ها است. به گفته بنیاد سرطان روده بزرگ، در واقع، حدود 50 تا 75 درصد از سرطان های روده بزرگ می تواند ناشی از تغییر سبک زندگی باشد. از تغذیه سالم اجتناب کنید

شکر را کنار بگذارید:

مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به کولیت و بیماری التهابی روده اغلب از یک رژیم غذایی با قند بالا و کم فیبر استفاده می کنند. در حالی که قند به طور مستقیم با پیشرفت سرطان روده بزرگ مرتبط نیست، غذاهای پر قند اغلب کالری بالایی دارند و می توانند منجر به افزایش وزن و چاقی شوند.

برای داشتن روده سالم مصرف فیبر خود را افزایش دهید:

خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا برای سلامت کلی روده بزرگ و روده بزرگ مفید است. بهترین راه برای افزودن فیبر به رژیم غذایی از طریق میوه ها و سبزیجات پر فیبر مانند تمشک، گلابی، سیب، پرتقال، کنگر فرنگی، نخود فرنگی و ذرت است. همه حبوبات منابع خوبی از فیبر هستند. پیشگیری از یبوست به سلامت روده کمک می کند. این می تواند خطر هموروئید و کیسه های کوچک در روده را کاهش دهد که می تواند منجر به دیورتیکولوز شود.

برای داشتن روده سالم شیر بنوشید:

مطالعات اخیر نشان می دهد که کلسیم و ویتامین D ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط باشد. با این حال، افزایش مصرف کلسیم بیش از حد توصیه شده برای مردان توصیه نمی شود، زیرا با مصرف زیاد کلسیم (بیش از 2000 میلی گرم در روز) خطر ابتلا به سرطان پروستات افزایش می یابد. در عوض، مردان و زنان باید دوز توصیه شده روزانه مکمل کلسیم را مصرف کنند: بسته به سن، 1000 میلی گرم در روز (سه تا چهار گیلاس، هشت اونس شیر کم چرب یا بدون چربی). دیگر منابع غذایی کلسیم شامل سبزیجات تیره و سبز است. مانند اسفناج، کلم و سبزیجات هستند.

مصرف آگاهانه غلات:

غلات کامل غذاهایی هستند که حاوی تمام مواد مغذی ضروری و مواد مغذی طبیعی هستند. همه بزرگسالان باید حداقل نیمی از غلات کامل خود را بخورند، حدود سه تا پنج وعده غذایی. برخی از حبوبات به راحتی در دسترس عبارتند از جو، کینوآ، آرد گندم، برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر. این غذاها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها و مواد فتوشیمیایی (ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان که تأثیر مفیدی بر بدن دارند) مانند آرد سفید و برنج سفید هستند.

برای داشتن روده سالم با مصرف ماست:

محصولات لبنی حاوی مقادیر زیادی ویتامین D هستند که با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است. ماست به طور خاص حاوی باکتری‌های فعالی است که به حفظ تعادل بین باکتری‌های خوب و بد برای حفظ سلامت کلی روده کمک می‌کند، همچنین سرشار از کلسیم است که ممکن است در کاهش خطر بیماری‌های روده نقش داشته باشد.

ماهی سالمون را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا روده ای سالم داشته باشید:

برخی از مطالعات نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در بسیاری از گونه های ماهی می تواند تورم را کاهش داده و عملکرد سلول های روده بزرگ را بهبود بخشد.

یک رژیم غذایی متنوع همراه با میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا و ماهی می تواند به حفظ سلامت روده بزرگ کمک کند.

آزمایشات منظم برای روده های سالم:

رایج ترین آزمایش برای سرطان روده کولونوسکوپی است. این زمانی است که کل روده با استفاده از یک دوربین انعطاف پذیر در حالی که بیمار تحت بیهوشی است دیده می شود. در صورت مشاهده پولیپ می توان فورا و بدون خطر آن را برداشت. سایر آزمایشات شامل سیگموئیدوسکوپ است که قسمت پایین روده را بررسی می کند و مدفوع را بررسی می کند.

از خوردن گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید:

از گوشت و سوسیس اجتناب کنید گوشت های قرمز و فرآوری شده سرشار از چربی اشباع شده هستند و با سرطان روده بزرگ مرتبط هستند. پروتئین های کم چرب مانند لوبیا، مرغ و ماهی مصرف کنید.

شاخص توده بدن مهم است:

افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

برای داشتن روده سالم ورزش کنید:

خطر ابتلا به سرطان کولون در افراد فعال 24 درصد کمتر از سایرین است.

برای رسیدن به روده سالم سیگار را ترک کنید:

تنباکو یکی از علل شناخته شده سرطان ریه است، اما با سرطان های دیگر از جمله سرطان روده نیز مرتبط است.

آمریکایی های آفریقایی تبار بالاترین میزان سرطان کولورکتال را در بین تمام گروه های نژادی در ایالات متحده دارند. اگر سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ دارید، در معرض خطر بیشتری نیز هستید

ماساژ شکم برای بهبود عملکرد روده:

ماساژ صحیح شکم به هضم غذا و رفع استرس و عملکرد بهتر روده کمک می کند همچنین ماساژ شکم نقش مهمی در رفع یبوست و رفع نفخ دارد.

نوشیدنی های مناسب برای روده های سالم:

1- آب

2- دمنوش های گیاهی مانند نعناع، ​​زنجبیل و شوید

3- لیمو در آب

4- سرکه سیب

5- آب میوه

6- چغندر

توصیه می شود هر روز صبح را با یک لیوان بزرگ آب صاف شده و تمیز قبل از خوردن یا نوشیدن چیزهای دیگر شروع کنید. سپس یک لیوان چای گیاهی یا آب لیموی داغ همراه با کمی سرکه سیب بنوشید تا آبی که دیشب از دست داده اید را به دست آورید و در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا خون خود را هیدراته نگه دارید نه کم آبی. اما همانطور که بارها گفته شد، یادتان باشد به هیچ وجه همراه غذا آب ننوشید، زیرا باعث کاهش اکسیژن روده می شود و برای بدن خطرناک است.

اولویت را به آزمایش بدهید:

در حالی که یک رژیم غذایی مناسب می تواند به پیشگیری از سرطان روده کمک کند، اما موثرترین راه برای پیشگیری از سرطان روده از طریق آزمایش است. کولونوسکوپی یک معاینه ساختاری روده است که به پزشکان اجازه می دهد هم از سرطان روده پیشگیری کنند و هم از سرطان روده بزرگ پیشگیری کنند.

کولونوسکوپی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد زیرا می توانیم پولیپ را در طول آزمایش تشخیص داده و آن را از بین ببریم.

به گفته بنیاد سرطان روده بزرگ، تا 95 درصد سرطان های روده بزرگ را می توان به موقع درمان کرد و سرطان روده بزرگ یک بیماری بسیار موثر است که قابل درمان و پیشگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید