هر کف نان چقدر کالری دارد؟


نان بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی ماست که انرژی زیادی را تامین می کند. نان های مختلف بسته به آرد ارزش غذایی و کالری متفاوتی دارند. دلیل تفاوت قابل توجه کالری بین نان های لواش، سنگک، بربری و دیگر نان های محبوب ایرانی است. اگر مشتاق هستید بدانید یک کف نان برای تنظیم رژیم غذایی خود چقدر کالری دارد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همه چیز درباره نان سبوس دار

متخصصان تغذیه نان غلات کامل را توصیه می کنند زیرا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. اطلاعات تغذیه ای نان سبوس دار بسته به نوع نان و برند متفاوت است و به مواد تشکیل دهنده مورد استفاده برای تهیه آن بستگی دارد، اما معمولاً شامل موارد زیر است:

  • کربوهیدرات ها: نان سرشار از کربوهیدرات است. یک تکه نان سبوس دار 13.8 گرم کربوهیدرات و 1.9 گرم فیبر دارد.
  • ضخامت: نان یک غذای کم چرب است. یک تکه نان سبوس دار ۱.۱ گرم چربی دارد.
  • پروتئین: هر تکه نان سبوس دار حاوی 4 گرم پروتئین است و منبع خوبی از این ماده مغذی محسوب می شود.
  • ویتامین ها و مواد معدنی: نان سبوس دار سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، منگنز، فولات، سلنیوم، روی، منیزیم، کلسیم، آهن و ویتامین D است.
  • کالری: کالری موجود در نان به میزان آرد سبوس موجود در آن بستگی دارد، اما به طور متوسط ​​یک تکه نان سبوس دار حدود 82 کالری و یک تکه نان سفید حدود 75 کالری دارد.

نان بربری چند کالری دارد؟

نان بربری یکی از محبوب ترین نان های سنتی و پای ثابت سفره خانواده های ایرانی است. می گویند اصل این نان یکی از شهرهای امروزی افغانستان است. بربری به دلیل طعم و بافت عالی یکی از نان های پر مصرف در خانواده های ایرانی است. هر کف دست نان بربر 75 تا 80 کالری انرژی دارد.

نان تافتون چند کالری دارد؟

نان تافتون چند کالری دارد؟

تافتون یکی دیگر از نان های سنتی ایرانی است که از آرد سفید گندم تهیه می شود و در ورقه های گرد و نازک پخته می شود. محبوبیت این نان اگر بیشتر از نان بربر نباشد کمتر نیست. هر کف دست نان تافتون حدود 35 کالری دارد

نان لواکا چند کالری دارد؟

لواش با وجود محبوبیتی که در کشور ما دارد، منشا آن ارمنستان است و از نان های سنتی ایرانی نیست. ارزش غذایی این نان کم است اما یکی از پرمصرف ترین نان های ایران است. انرژی هر کف دست نان لواش حدود 25 کالری است.

نان سنگک چند کالری دارد؟

یکی از سالم ترین و با کیفیت ترین نان های سنتی ایرانی نان سنگک است که از آرد سبوس دار تهیه می شود و هر نخل ۷۵ تا ۸۰ کالری انرژی دارد. بهترین ویژگی این نان معطر و خوشمزه این است که شما را زود سیر می کند. با مصرف مقدار کمی نان سنگک در هر وعده، شخص خیلی سریع احساس سیری می کند و دیگر تمایلی به پرخوری نخواهد داشت.

نان باگت چند کالری دارد؟

نان باگت، ساندویچ یا نان فرانسوی یکی از پرمصرف ترین نان ها در سراسر جهان است. در کشور ما بیشتر برای فست فود و تهیه ساندویچ استفاده می شود. یکی از ویژگی های خوب نان باگت، فرآیند کامل تولید و تخمیر این نان حجیم است که باعث سهولت هضم و جذب مواد مغذی آن می شود. در هر مشت نان باگت (یک تکه 30 گرمی) 75 کالری انرژی وجود دارد.

نان تست چند کالری دارد؟

نان تست یک نان سنتی ایرانی نیست و منشا آن انگلستان است. این نان تخت از آرد گندم و چاودار (آرد روژن) تهیه می شود و قبل از مصرف به خوبی برشته می شود. اکثر مردم تمایل دارند این نان را برای صبحانه و شام بخورند. هر تکه نان تست حدود 80 کالری دارد.

نان جو چند کالری دارد؟

هر نان جو دوسر خرما دارای 75 تا 80 کالری انرژی است و یکی از محبوب ترین نان ها برای رژیم های کاهش وزن به شمار می رود. این نان از مخلوط آرد گندم و آرد جو تهیه می شود و می دانیم که آرد جو سرشار از فیبر است و قدرت سیر کنندگی بالایی دارد. بنابراین با مصرف مقدار کمی از آن، انسان سیر می شود و پرخوری نمی کند.

نان تست چند کالری دارد؟

اگر دیابت دارید یا به دنبال نان کم کالری هستید، نان تست انتخاب خوبی برای شماست. این نان تست از آرد گندم تهیه می شود و به دلیل رطوبت کم، سالم تر از سایر انواع نان باقی می ماند. یک تکه نان تست 35 تا 40 کالری دارد.

نان همبرگر چند کالری دارد؟

نان همبرگر نوعی باگت گرد است که معمولاً برای تهیه ساندویچ همبرگر استفاده می شود و بسته به شیرینی یا نبودن آن میزان کالری آن متفاوت است. هر 30 گرم از این نان سفید و ترد حدود 80 کالری دارد.

نان فطیر چقدر کالری دارد؟

نان فطیر با نان های معمولی که هر روز استفاده می کنیم کمی متفاوت است. این نان به روش های مختلفی تهیه می شود که رایج ترین آن ها به روش هیزمی و یا در فر تهیه می شود. گاهی برای خوشبوتر شدن نان، آن را با مواد دلخواه پر می کنند و آن را مغزدار می کنند. هر تکه نان بدون خمیر به اندازه کف دست حدود 135 کالری دارد که شامل کالری تخم مرغ می شود.

نان شیرمال چقدر کالری دارد؟

نان شیرمال چند کالری دارد؟

نان شیرمال یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین نان های ایرانی حاوی شیر و تخم مرغ است. بافت نرم و شیرین این نان یک تا دو سانتی متر ضخامت دارد و برای صبحانه و شام گزینه بسیار خوبی به حساب می آید. هر نخل نان شیرمال 108 کالری انرژی دارد.

نان خشک چند کالری دارد؟

نان خشک از آرد سفید تهیه می شود. برای از بین بردن تمام رطوبت نان خشک، آن را به مدت طولانی روی حرارت ملایم می پزند و سپس در معرض هوای آزاد قرار می دهند تا خشک شود. هر 100 گرم نان خشک حدود 395 کالری دارد و ارزش غذایی آن بسته به میزان سبوس آرد متفاوت است.

نان با کره چند کالری دارد؟

اگر به دنبال نان های کم کالری هستید، شاید نان روغنی انتخاب خوبی برای شما نباشد. این نان خوشمزه حاوی کره یا روغن است و بیشتر به عنوان صبحانه کامل مصرف می شود. انرژی یک کف دست نان چرب معادل 95 کالری است.

نان شیرین چند کالری دارد؟

نان کندی یکی از نان های بسیار خوشمزه سنتی ایرانی است که مواد اولیه آن در شهرهای مختلف کمی متفاوت است. این نان سنتی برای صبحانه یا میان وعده بسیار محبوب است که معروف ترین آن نان قندی قزوینی یا نان قندی ساوه است. یک نان قند خرما ۶۱ کالری دارد.

نان کماج چند کالری دارد؟

شاید بسیاری از شما نام نان کامایی را نشنیده باشید. کماج یک نان محلی با عطر و طعم بی نظیری است که در نگاه اول شبیه نان شیرمال است. انرژی موجود در هر 100 گرم نان کامایی معادل 502 کالری است.

کالری انواع نان در یک نگاه

نوع نان به اندازه یک تکه نان کالری
نان آرد کامل نان سبوس دار نانی که با آرد سبوس نگرفته پخته باشند نخل 75 تا 82
نان بربری نخل 75 تا 80
نان تافتون نخل 35
نان لواش نخل 25
نان سنگک نخل 75 تا 80
نان باگت 30 گرم 75
نان تست 30 گرم 80
از نان نخل 75 تا 80
نان تست نخل 35 تا 40
نان همبرگر 30 گرم 80
نان فطیر نخل 135
نان شیرمال نخل 108
نان خشک شده 100 گرم 395
نان کره ای نخل 85
نان شکری نخل 61
نان کامایی 100 گرم 502

برنج چقدر کالری دارد؟

کالری برنج و مقایسه آن با نان

برنج سرشار از فیبر، ویتامین B1 و B6، منیزیم، فسفر و سلنیوم است. اما همه اینها تنها 10٪ از محتوای برنج را تشکیل می دهد و 90٪ باقی مانده را کربوهیدرات ها تشکیل می دهند. یک فنجان برنج سفید ساده و دانه بلند (پخته) 205 کالری دارد و این مقدار معادل 20 درصد کالری روزانه است.

محتوای برنج مقدار در یک کاسه برنج (معادل 316 گرم)
انرژی 411 کالری
چربی کل 0.9 گرم
سدیم 3.2 میلی گرم
پتاسیم 111 میلی گرم
کل کربوهیدرات ها 89 گرم
پروتئین 8.5 گرم
هستند 3.5 درصد
کلسیم 2.4 درصد

برنج یا نان؟ کدام یک برای کاهش وزن بهتر است؟

کربوهیدرات ها انرژی و سوخت مورد نیاز برای فعالیت بدن را تامین می کنند و حضور آنها در بدن حیاتی است. از طرفی کیفیت و کمیت آن به طور مستقیم بر تجمع چربی در بدن تأثیر می گذارد. برنج سرشار از کربوهیدرات است و افزایش وزن تا حد زیادی به مقدار مصرف آن بستگی دارد. مصرف بیش از حد برنج سفید با افزایش سطح قند خون می تواند منجر به چاقی در بزرگسالان شود. اما تحقیقات نشان می دهد که خوردن غلات کامل به تناسب اندام و وزن کمک می کند. افرادی که بیشتر غلات کامل می خورند چربی و وزن کمتری نسبت به دیگران دارند.

مقایسه کالری نان و برنج

انتخاب بین نان و برنج به اهداف تغذیه ای شما بستگی دارد. برنج حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری است. از طرفی نان کالری و کربوهیدرات کمتری دارد و سالم تر است. در زیر به محتوای این دو ماده غذایی خواهیم پرداخت.

  • درشت مغذی ها: نان سبوس دار نسبت به نان برنجی کالری و کربوهیدرات کمتری دارد. نصف فنجان برنج قهوه ای حاوی 108 کالری، 3 گرم پروتئین، 1 گرم چربی و 22 گرم کربوهیدرات است، در حالی که یک تکه نان سبوس دار دارای 69 کالری، 4 گرم پروتئین، 1 گرم چربی و 12 گرم کربوهیدرات است. .
  • الیاف: اگر فیبر بیشتری می خواهید، به دنبال نان سبوس دار و برنج باشید. نصف فنجان برنج قهوه ای و یک تکه نان سبوس دار هر کدام ۲ گرم فیبر دارند. در حالی که فیبر در برنج سفید معادل 0.3 گرم و نان سفید معادل 0.4 گرم است.
  • ویتامین ها: نان و برنج ویتامین زیادی ندارند. نصف فنجان برنج سفید 19٪ و یک تکه نان سفید حدود 11٪ از DV (ارزش روزانه) را تامین می کند.
  • مواد معدنی: برنج سفید، نان سفید و نان غلات کامل منابع خوبی از مواد معدنی نیستند.

تاثیر برنج و نان بر دیابت

بر اساس تحقیقات، مصرف روزانه برنج خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.شواهد نشان می دهد افرادی که 4-5 بار در روز برنج سفید می خورند، 1.5 برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. در حالی که خوردن غلات کامل با کنترل سطح قند خون خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن 1.5 وعده غلات کامل مانند نان در روز نه تنها مفید است، بلکه سطح قند خون و انسولین را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

دیگر فواید خوردن نان چیست؟

از طریق مصرف نان انرژی به صورت کربوهیدرات وارد بدن می شود. بدن عاشق کربوهیدرات ها است و سوخت مورد نیاز برای فعالیت های روزانه را دریافت می کند. حال اگر نان سبوس دار باشد به آن فیبر اضافه می شود و خطر بیماری قلبی چندین برابر کاهش می یابد. مصرف روزانه 28 تا 30 گرم غلات کامل باعث کاهش LDL می شود که کلسترول بد محسوب می شود.

آخرین کلمه

انواع مختلف نان بسته به مواد تشکیل دهنده آنها کالری متفاوتی دارند. اکنون که این مقاله را خوانده اید، می توانید با توجه به اهداف تغذیه ای خود، سالم ترین گزینه را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که غلات کامل همیشه بهتر و سالم تر از تصفیه شده هستند و ضمن تامین نیاز بدن به مواد مغذی، احتمال خطراتی مانند چاقی، سطح قند خون بالا و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد کالری انواع نان دارید، لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با ما و مخاطبان ما در میان بگذارید.


نحوه خرید - مجموعه صوتی درباره عزت نفس و کمرویی

بیاموزید که چگونه اعتماد به نفس به دست آورید و کمرویی را کنار بگذارید تا از موفقیت جدید خود لذت ببرید


توجه! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن نیاز به مشاوره پزشک یا متخصص می باشد. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید