ورزش کودکان در چه سنی مناسب است؟



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ورزش می تواند آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان را افزایش دهد. کسب مهارت و موفقیت باعث افزایش عزت نفس آنها می شود و به آنها یاد می دهد که چگونه تکانه ها را کنترل کنند که نه تنها در ورزش بلکه در روابط اجتماعی نیز مفید است و به آنها کمک می کند دوستان جدیدی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان ورزش و روانشناسی کودک توصیه می کنند که کودکان قبل از سن 8 تا 10 سالگی در ورزش های رقابتی سازمان یافته که در آن امتیازات محاسبه می شود و به خصوص بزرگسالان در آن شرکت می کنند شرکت نکنند زیرا احتمال فشار روحی و ناامیدی وجود دارد. آنها

– زیر 8 سال: باید در بازی کاملا آزادانه رفتار کنند، مهارت هایی را که با پرتاب و گرفتن، ضربه زدن به توپ، بالا و پایین پریدن، دویدن و شنا به دست می آید کشف و یاد بگیرند و از این مهارت ها برای یادگیری بیشتر استفاده کنند. راه شادی آور

واضح است که یادگیری این موارد به آنها کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتری وارد مرحله بعدی شوند.

– 8 تا 10 سال: بسته به رشد خود می توانند در مسابقات سازماندهی شده مانند مسابقات داخلی در مدارس شرکت کنند. آنها هنوز برای توسعه مهارت های خود به کمک نیاز دارند و باید یاد بگیرند که با ناامیدی و شکست کنار بیایند. کودکانی که بیشتر اوقات ضرر می کنند، بیشتر از ورزش دست می کشند. اولیا و اولیای مدرسه باید مراقب باشند با فراهم آوردن محیطی مناسب مثلا شرکت این کودک در مسابقه ای که بیشترین توانایی را دارد او را به برنده شدن تشویق کنند. این سنین بهترین زمان برای پرداختن به ورزش های مختلف و انتخاب ورزش مورد علاقه خود از بین آنهاست.

– 10 تا 12 سال: کودکان و نوجوانان می توانند از مسابقات ورزشی لذت ببرند و به یادگیری مهارت های جدید ادامه دهند. برخی از کودکان در این گروه سنی استعداد و علاقه خاصی به ورزش خاصی از خود نشان می دهند و می توانند با مربی در آن زمینه پیشرفت زیادی داشته باشند.

نوجوانانی که به دلایلی علاقه ای به ورزش های تیمی رقابتی ندارند، می توانند با راهنمایی مربی و والدین خود در ورزش هایی مانند اسکیت، اسب سواری، دوچرخه سواری و مانند آن شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید