گوگل حذف کوکی ها از کروم را تا سال 2024 به تعویق انداخت


حذف کوکی ها از کروم به تعویق افتاد. با این تأخیر، سازمان‌ها زمان بیشتری برای Sandbox APIهای حریم خصوصی Google خواهند داشت.

نوامبر تتر

تاخیر در حذف کوکی ها از کروم تعجب آور نیست زیرا قبلاً توسط Google تکرار شده است. به گفته گوگل، این طرح قرار است در اواسط سال 2023 اجرا شود و پشتیبانی از کوکی های مختلف در نیمه دوم سال 2024 معرفی خواهد شد. در واقع مدت زمان این طرح از سال 2022 تا 2024 خواهد بود. در زیر به اشتراک خواهیم گذاشت. با شما مراحل اجرای این طرح

حذف کوکی ها از کروم

افشای طرح Privacy Sandbox برای اولین بار در سال 2019 انجام شد. پس از افشای، گوگل اعلام کرد که این طرح در سال 2022 اجرا خواهد شد. اما به دنبال بررسی‌های وزارت دادگستری ایالات متحده و سازمان رقابت بریتانیا (CMA)، تاریخ اجرای آن به اواسط سال 2023 به تعویق افتاد. Google اعلام کرده است که پشتیبانی از کوکی‌های مختلف در نیمه دوم سال 2024 در دسترس خواهد بود. حذف کوکی ها از کروم

آنتونی چاوزمعاون Google Privacy Sandbox درباره اجرای این طرح گفت:

ثابت‌ترین بازخوردی که دریافت کرده‌ایم این است که قبل از رد شدن کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر Chrome، به زمان بیشتری برای ارزیابی و آزمایش فناوری جدید جعبه ایمنی حریم خصوصی نیاز داریم. این بازخورد در راستای تعهد ما به سازمان رقابت بریتانیا است تا اطمینان حاصل شود که جعبه ایمنی حریم خصوصی فناوری‌های مؤثر حفاظت از حریم خصوصی را ارائه می‌کند و صنعت زمان کافی برای اتخاذ این راه‌حل‌های جدید را دارد.

حذف کوکی ها از کروم

طبق برنامه زمانی تعیین شده توسط گوگل، نسخه آزمایشی Privacy Sandbox در ابتدای ماه آینده در دسترس میلیون ها کاربر در کشورهای مختلف قرار خواهد گرفت. مرحله بعدی این طرح نیز مشخص شد.

طرح مذکور به تدریج در سال های 2022 تا 2023 توسط افراد بیشتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آنچه از این طرح انتظار داریم این است که تا سال 2023 به طور رسمی در دسترس عموم قرار گیرد. رویکرد عمدی به انتقال کوکی های مختلف نشان می دهد که شبکه می تواند بدون تکیه بر شناسه های ردیابی متقابل سایت یا تکنیک های پنهان کاری پیشرفت می کند.

فرآیند جایگزینی کوکی‌های مختلف توسط Google قبلاً به عنوان یادگیری فدرال گروه‌ها یا FLoC شناخته می‌شد. در اوایل سال 2022، گوگل رویکرد جدیدی به نام Topics را برای کاربران خود معرفی کرد که قابلیت ردیابی علایق آنها را دارد. هدف گوگل این است که وب سایت هایی را که بازدید می کنید بر اساس 300 موضوع از پیش آماده شده دسته بندی کند.

روش کار Themes به این صورت است که وقتی کاربر از وب سایت بازدید می کند، 3 تم تصادفی مورد علاقه او نمایش داده می شود. به این ترتیب ناشر سایت این امکان را دارد که این اطلاعات را با شرکت های تبلیغاتی خود به اشتراک بگذارد و این برای ارائه تبلیغات بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تعویق چیست؟ حذف کوکی ها از کروم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید اخبار فناوری با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید