10 نکته ای که باید در برنامه غذایی خود برای کاهش وزن رعایت کنید!


امروزه با تغییر سبک زندگی، اکثر مردم به دنبال راه هایی برای رسیدن به اندام هستند. انتخاب سبک زندگی مناسب یکی از راه های رسیدن به وزن و تناسب اندام مطلوب است. یک سبک زندگی مناسب و سالم شامل موارد زیادی از جمله استفاده از یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن است.

افرادی که قصد کاهش وزن و کاهش وزن دارند به رژیم های غذایی متفاوتی روی می آورند. برخی از این رژیم‌ها که ممکن است نامشان را شنیده باشید عبارتند از: روزه‌داری متناوب یا رژیم غذایی، وگان یا گیاه‌خواری، کتوژنیک، رژیم‌های کم کربوهیدرات و پر کربوهیدرات، خوردن گوشت، غذای خام، رژیم لبنی، تخم مرغ، مرغ و غیره.

برنامه غذایی اصلی برای کاهش وزن باید شامل تمام غذاهای سالم و مغذی مورد نیاز بدن شما باشد. به طور کلی افرادی که می خواهند از رژیم های غذایی مناسب برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنند باید غذاهای زیر را در برنامه غذایی خود بگنجانند:

  • غلات
  • آجیل
  • سبزیجات
  • میوه ها
  • پروتئین
  • لوبیا

اما به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید از رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن با شرایط خاصی استفاده کنید، مانند دوران بارداری و شیردهی، می‌خواهید وزن کم کنید یا به بیماری‌های خاصی مانند دیابت مبتلا باشید، باید هر کدام را کم یا زیاد کنید. با پزشک خود در مورد نوع غذا در اینجا چند نکته مهم برای کاهش وزن و کاهش وزن ذکر شده است.

1. وعده های غذایی را از دست ندهید

یکی از لحظات مهم برای کاهش وزن و کاهش وزن این است که به هیچ وجه نباید وعده های غذایی خود را از دست بدهید. متأسفانه برخی از افراد تصور می کنند که وزن خود را سریعتر از گرسنگی یا حذف وعده های غذایی کاهش می دهند، اما این تصور کاملاً اشتباه است و حتی می تواند تأثیر معکوس داشته باشد!

2. به مقدار کالری توجه کنید

کالری برای افراد مختلف متفاوت است. کالری مورد نیاز شما در طول روز برای زنان، مردان و کودکان متفاوت است. می توانید از پزشک خود در مورد مقدار دقیق کالری بپرسید و با پزشک خود در مورد میزان اصلی کالری مصرفی روزانه صحبت کنید.

3. برنامه ورزشی

همچنین می توانید از تمرینات استفاده کنید تا تاثیر برنامه های کاهش وزن را به وضوح ببینید. ورزش نه تنها به شما کمک می کند بدن سالم تری داشته باشید، بلکه باعث می شود نتایج برنامه های کاهش وزن سریعتر ظاهر شوند.

4. غذاهایی که باید کاملا حذف شوند!

زمانی که تصمیم به کاهش وزن می گیرید و از برنامه های غذایی استفاده می کنید، بسیار مهم است که غذاهای خاصی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. غذاهایی که نباید در رژیم غذایی شما باشند عبارتند از سوسیس، نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یا آب میوه، فست فودها، شکر تصفیه شده، غذاهای حاوی مواد افزودنی، گوشت های آماده و غیره.

5. جویدن صحیح و اصولی غذا

اکثر مردم (به ویژه آنهایی که به پرخوری عادت دارند) قاشق خود را پر می کنند و با شروع غذا خوردن غذای خود را قورت می دهند. خوردن به این روش نه تنها به سیستم گوارش شما آسیب می رساند و باعث درد معده می شود، بلکه باعث مشکلات گوارشی نیز می شود. در نتیجه این مشکل به راحتی می تواند منجر به چاقی و افزایش وزن شود.

6. عادات غذایی سالم

یکی از مهمترین نکات برای شروع یک رژیم لاغری، پایبندی به آن است. هنگام انتخاب یک رژیم غذایی خاص برای کاهش وزن و کاهش وزن، حتی پس از رسیدن به وزن مورد نظر باید به آن پایبند باشید. بنابراین، بهتر است رژیمی را که شروع کرده اید عادت کنید و حتی پس از به دست آوردن نتیجه آن را رها نکنید.

در نظر داشته باشید که هدف از رژیم ها و برنامه هایی که برای کاهش وزن انتخاب می شوند، فقط کاهش وزن نیست، بلکه اصول و نکات موجود در این رژیم ها باید به یک عادت همیشگی برای شما تبدیل شود.

7. ترس و اضطراب

یکی از مواردی که می تواند تاثیر منفی بر کاهش وزن داشته باشد استرس و اضطراب است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که دائماً با اضطراب و استرس دست و پنجه نرم می کنند، از طریق رژیم غذایی به نتایج مثبتی دست نخواهند یافت.

بنابراین زمانی که تصمیم به کاهش وزن گرفتید، استرس و اضطراب را از خود دور کنید و سعی کنید با آرامش به رژیم غذایی خود ادامه دهید تا وزن کم کنید و عادات غذایی سالم ایجاد کنید.

8. به هرم غذایی توجه کنید

هرم غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، شیر و لبنیات، نان و غلات، گوشت و جایگزین های آن است و به هیچ وجه نباید هیچ یک از اجزای آن را حذف کنید. حذف هر یک از آنها می تواند منجر به کمبود پروتئین و ویتامین در بدن شما شود و عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

9. برای کاهش وزن عجله نکنید!

زمانی که می خواهید وزن کم کنید، می توانید از رژیم های مختلف برای کاهش وزن برای سلامتی و تناسب اندام استفاده کنید و در نهایت یکی از آنها را انتخاب کنید و ادامه دهید؛ اما زمانی که برای کاهش وزن عجله دارید، این امکان وجود دارد که برای تسریع روند کاهش وزن، رژیم های نامناسب و غیر اصولی بگیرید. اثرات این رژیم ها اغلب غیر قابل برگشت است و می تواند خطرات جدی برای سلامتی شما ایجاد کند.

10. سالادهای کم کالری

می توانید از سالادهای کم کالری استفاده کنید تا رژیم غذایی اولیه و بهتری داشته باشید. این سالادها نه تنها شما را سیر نگه می دارند و شما را از گرسنگی محافظت می کنند، بلکه به دلیل اینکه از سبزیجات تهیه می شوند، به شما کمک می کنند تا بدن سالم تری داشته باشید و ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را تامین کنید. دستگاه آنها را ببرید.

سالاد سبزیجات برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری است و شما باید سبزیجات کم کالری (بدون سس یا سس های رژیمی) را در تمام وعده های غذایی خود بگنجانید.

در بخش بالا، 10 نکته را در برنامه رژیم کاهش وزن بررسی کردیم. انجام موارد فوق و استفاده از آنها در رژیم غذایی به کاهش وزن و کاهش وزن سالم کمک می کند و همچنین به راحتی عادات غذایی سالم را ایجاد می کند. در سایت آموزش کاملما می توانید مطالب اولیه و اساسی در مورد کاهش وزن و کاهش وزن را مطالعه کنید.

همچنین سایت کاملیما مطالب دیگری در مورد سلامت و تناسب اندام شما را به طور کامل بررسی کرده است که با دانستن آنها می توانید به حفظ سلامت بدن خود کمک کنید.

توجه! این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمانان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن ندارد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید