7 غذایی که عمر شما را افزایش می دهد


آیا می دانید مناطق آبی چیست؟ مردم این مناطق نسبت به سایر نقاط جهان بیشتر عمر می کنند و کمتر از بیماری قلبی، سرطان، دیابت و چاقی رنج می برند. همچنین بسیاری از مردم ساکن در این مناطق بیش از 100 سال عمر می کنند. دن بوتنر، محقق نشنال جئوگرافیک، سعی کرد راز این طول عمر را کشف کند و رژیمی به نام رژیم غذایی منطقه آبی را پیشنهاد کرد. در این مطلب 7 ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که جایگاه ویژه ای در این رژیم دارند.

1. لوبیا

حبوبات سرشار از فیبر و پروتئین هستند و برای سلامت قلب مفید هستند. این مزایا باعث شده حبوبات جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی منطقه آبزیان به خود اختصاص دهند. این ماده غذایی که منبع غنی از کربوهیدرات های پیچیده است دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی نیز می باشد.

سعی کنید هر روز نصف فنجان حبوبات بخورید. به عنوان مثال، می توانید لوبیا را در سالاد، خورش یا سوپ مختلف بریزید. فرقی نمی کند لوبیا دوست داشته باشید یا لوبیا، زیرا همه حبوبات خوب هستند.

2. سبزیجات با برگ تیره

این سبزیجات مغذی سرشار از ویتامین C و ویتامین A هستند. ترکیبی در این ویتامین ها وجود دارد که از تخریب سلولی جلوگیری می کند. برخی از این سبزیجات عبارتند از:

3. مغزهای خوراکی

مغزها مانند گردو سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند. آنها همچنین سرشار از چربی غیراشباع هستند که برای قلب سالم مفید است.

طبق تحقیقات، مصرف این مغزها می تواند کلسترول را کاهش دهد. کاهش کلسترول در پیشگیری از بیماری قلبی نقش دارد.

آجیل همچنین دارای فیبر زیادی است، به عنوان مثال 30 گرم بادام حاوی 3.5 گرم فیبر است.

4. روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان های مختلف و ترکیباتی مانند اولئوروپئین است که با التهاب مبارزه می کند. طبق تحقیقات، روغن زیتون برای بهبود سلامت قلب نیز مفید است، زیرا کلسترول و فشار خون را تنظیم می کند و آن را در سطحی که برای سلامتی لازم است نگه می دارد. برخی همچنین ادعا می کنند که روغن زیتون می تواند تا حدی از آلزایمر و دیابت جلوگیری کند.

می توانید از این روغن برای پخت و پز استفاده کنید یا آن را روی سالاد بریزید. البته روغن زیتون انواع مختلفی دارد. بهتر است هنگام خرید روغن زیتون فرابکر را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که روغن زیتون به نور و حرارت حساس است، بنابراین آن را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. مثلاً کابینتی که نزدیک اجاق گاز نباشد برای نگهداری روغن زیتون مناسب است.

5. آزمون دوم

مردم حوضه از طرفداران پر و پا قرص جو دوسر هستند، به خصوص انواع کمتر فرآوری شده.

یکی از خواص شناخته شده جو دوسر کاهش کلسترول است، اما این ماده غذایی دارای خواص دیگری نیز می باشد، از جمله:

یک صبحانه سیر کننده 1 کاسه بلغور جو دوسر است که علاوه بر فیبر زیاد، حاوی پروتئین گیاهی نیز می باشد. یک وعده تهیه شده با 1/4 فنجان جو دوسر حاوی 7 گرم پروتئین گیاهی است.

6. زغال اخته

میوه های تازه از میان وعده های مردم نواحی آبی است. اگر عادات غذایی خود را تنظیم کنیم، هر میوه ای به اندازه یک دسر خوشمزه خواهد بود. در میان میوه ها، زغال اخته گزینه ای عالی برای افزودن به رژیم غذایی شماست.

بر اساس برخی مطالعات، زغال اخته برای تقویت مغز مفید است، به خصوص با افزایش سن. یکی دیگر از خواص این میوه پیشگیری از بیماری های قلبی با تنظیم فشار خون است.

7. از

یکی از غلات کامل که در بین مردم مناطق آبی محبوب است آب میوه است. طبق تحقیقات، جو کلسترول را کاهش می دهد و حاوی اسیدهای آمینه است که بدن از آن برای ساخت پروتئین استفاده می کند.

می توانید سوپ جو درست کنید یا حتی برای صبحانه میل کنید. به گفته محققان، مصرف جو هضم غذا را نیز بهبود می بخشد.

آخرین کلمه

افرادی که در مناطق پرآب زندگی می کنند از زندگی طولانی تر و سالم تری برخوردارند. بدون شک رژیم غذایی و تغذیه این افراد نقش مهمی در دستیابی به طول عمر و سلامتی دارد. بنابراین می توانید از مواد غذایی محبوب در بین این افراد نیز برای تقویت بدن و سلامتی خود استفاده کنید.

تو گفتی

به نظر شما آیا واقعاً مصرف مواد غذایی معرفی شده روی سلامتی ما تأثیر دارد؟ کدام یک از اینها در رژیم غذایی شما جای دارند؟ آیا محصول غذایی دیگری را می شناسید که فکر می کنید همین تأثیر را داشته باشد؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید. همچنین می‌توانید این مطلب را از طریق شبکه‌های اجتماعی با دوستان و اقوام خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز راز طول عمر مردم نواحی آبی را بدانند.


نحوه خرید - مجموعه صوتی درباره عزت نفس و کمرویی

بیاموزید که چگونه اعتماد به نفس به دست آورید و کمرویی را کنار بگذارید تا از موفقیت جدید خود لذت ببرید


توجه! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مشاوره با پزشک یا متخصص الزامی است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید