CRM چگونه به بازاریابی کمک می کند؟


هنگام استفاده از بازاریابی دیجیتال و ابزارهای مرتبط، باید افرادی را هدف قرار دهید که در وهله اول برند شما را موفق کردند. این پایگاه اصلی مشتری شماست. این روابط کلیدی در وهله اول دلیل شروع و بقای کسب و کار شما هستند و نباید فراموش کنید که این روابط هستند که موفقیت کسب و کار شما را در آینده تضمین می کنند.

راه حل های CRM در بازاریابی به دلیل اهمیت فراوان ردیابی دقیق بخش های کلیدی مشتریان در بازاریابی ظاهر شدند و در این زمینه توانستند کارایی بالای خود را به صاحبان و مدیران مشاغل مختلف ثابت کنند.

برای آگاهی کامل از کاربرد CRM در بازاریابی، این مقاله را برای شما نوشته ایم، بنابراین با مطالعه آن، جدا از درک عمیق اهمیت بازاریابی، می توانید از راهکارهای CRM در بازاریابی برای رسیدن به استراتژی استفاده کنید. موفقیت کسب و کار شما را در این بازار شلوغ تضمین می کند.

ابتدا بیایید مقدمه ای کوتاه با مفهوم دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال اساساً هر فعالیت و استراتژی بازاریابی است که در بسترهای دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی و وب سایت ها برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می شود.

بیشتر بازاریابی دیجیتال بر تکنیک ها و استراتژی های مختلفی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، بازاریابی تأثیرگذار، بازاریابی ایمیلی و بسیاری دیگر تمرکز دارد. در هر نقطه از دنیای دیجیتال که مشتریان بالقوه بیشتر وقت خود را سپری می کنند، می توانید حضور بازاریابی دیجیتال را مشاهده کنید.

چرا از crmاستفاده در بازاریابی؟

نرم افزار CRM سطح بیشتری از تعامل انسانی و شخصی را به استراتژی بازاریابی شما اضافه می کند که ممکن است برنامه بازاریابی شما فاقد آن باشد.

بازاریابی CRM مشتریان را به صورت جداگانه بررسی می کند و آنها را بر اساس ویژگی های خاص در دسته های مختلف قرار می دهد، که به برند اجازه می دهد تا ارتباط موثرتر و بهتری با مشتریان فعلی خود برقرار کند و درصد آنها را که به برند بازگشته و دوباره آنها را خریداری می کنند افزایش دهد.

با استفاده از راه‌حل‌های CRM در بازاریابی، حجم عظیمی از داده‌ها توسط نرم‌افزار جمع‌آوری می‌شود که سپس می‌توان آن‌ها را بر اساس معیارهای خاص تقسیم‌بندی کرد. به عنوان مثال، مشتریان هم سن و با علایق مشترک در یک مکان نگهداری می‌شوند و هدف‌گیری تیم‌های فروش را آسان‌تر می‌کنند. حتی با استفاده از این راه حل، می توانید مشتریانی را که نقطه درد یکسانی دارند شناسایی کنید و با استفاده از یک استراتژی ارتباط جمعی، با همه آنها ارتباط موثر برقرار کنید و فروش خود را افزایش دهید.

با انجام این کار، استراتژی بازاریابی شما بهینه شده و به لطف اتوماسیون، در زمان و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

یکی دیگر از کاربردهای crm در بازاریابی، ساده کردن فاکتورها است. در این صورت سیستم CRM می تواند زمان پردازش، هزینه هایی که برای هر فاکتور متحمل می شوید و همچنین خطاها را کاهش دهد.

اگرچه با استفاده از هر یک از CRM های مختلف می توانید ویژگی ها و مزایای خاصی را دریافت کنید، اما لزوماً همه آنها در بخش بازاریابی برای شما مناسب نیستند یا نیازهای خاص کسب و کار شما را در آن بخش برآورده نمی کنند. CRM به عنوان نرم افزار CRM، سیستم های مدیریتی، قابلیت های متفاوت و منحصر به فرد مانند توانایی ایجاد کمپین های بازاریابی هدفمند، طراحی سفر مشتری نهایی (در تمام نقاط تماس مشتری با برند شما)، طراحی و اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی جذاب، و بسیاری دیگر آنها مشابه و جذاب دیگر را نیز ارائه می دهند.

همچنین، بر خلاف سایر CRM ها، راه حل نرم افزار CRM یکپارچه سیستم های مدیریت به شما این امکان را می دهد که قدرت CRM خود را با مجموعه کاملی از برنامه های کاربردی تجاری قدرتمند یا حتی برنامه های شخص ثالث ترکیب کنید.

نقش CRM دیجیتال مارکتینگ چیست؟

این روزها بیشتر فعالیت ها به صورت آنلاین انجام می شود، از جستجو در وب برای یافتن یک مقاله در مورد یک محصول یا فیلم جدید تا خرید لوازم خانگی و بسیاری موارد دیگر. زیرا همه این فعالیت ها به صورت آنلاین سریعتر و کاربردی تر هستند.

بر این اساس، برندها باید بتوانند با دنیای دیجیتالی پرشتاب امروزی سازگار شوند. آنها همچنین باید بدانند که چگونه از داده های مشتری که دریافت می کنند بیشترین بهره را ببرند. به همین دلیل است که اکثر شرکت‌ها پیشنهادات و تبلیغات شخصی‌تر را برای هدف قرار دادن گروه‌های تقسیم‌بندی شده انتخاب می‌کنند.

با وجود بسیاری از محصولات و خدمات مشابه در دسترس مشتریان بالقوه در بازار، بدون شک crm استراتژی مناسبی برای انتخاب است.

اما چگونه باید از داده های مشتری استفاده کرد؟ چگونه باید پیشنهادات و تبلیغات را شخصی کنید؟ یا حتی چگونه باید پایگاه مشتریان خود را تقسیم بندی کنید؟

پاسخ شما واضح است: استفاده از CRM در بازاریابی!!

محیط تجارت الکترونیک بسیار سریع در حال توسعه است و بدون داشتن استراتژی های مناسب در این زمینه نمی توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

شما نباید اجازه دهید مشتریان شما را به دلیل ضعف در سیستم بازاریابی خود از دست بدهند. ممکن است سیستم شما در ابتدا مشکلی نداشته باشد و نیازهای مشتریان را به طور کامل برآورده کند، اما با تغییر بازار، ممکن است نقاط ضعفی در سیستم شما وجود داشته باشد و باید استراتژی بازاریابی خود را برای هماهنگی با تغییرات تنظیم کنید. به بازار بیایید، تغییر کنید تا همیشه بتوانید موفقیت خود را تضمین کنید. به همین دلیل است که عملکردهای CRM به سرعت پیچیده‌تر و بهینه‌تر می‌شوند و ویژگی‌هایی مانند:

  • سازمان مدیریت تیم
  • حفظ سوابق داده های مشتری
  • اتوماسیون ارتباطات بازاریابی
  • شخصی سازی تبلیغات
  • بینش نسل پیشرو ورودی
  • ردیابی اهداف سازمان، ردیابی KPI
  • نقشه برداری از سفر مشتری

مزایای استفاده CRM در بازاریابی

یک CRM خوب، داده های کلیدی را از صفحات وب که مشتریان شما به طور منظم بازدید می کنند جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند تا ایده خوبی از علایق و ترجیحات مشتریان شما بدست آورد. به این ترتیب، پس از اینکه مشتریان بالقوه وب‌سایت شما را ترک کردند، همچنان می‌توانید با استفاده از تبلیغات شخصی‌سازی شده که در وب‌سایت‌های دیگر ظاهر می‌شوند، آنها را هدف قرار دهید و آنچه را که در وب‌سایت شما دیده‌اند به آنها یادآوری کنید.

این روش یک یادآوری سریع از سابقه جستجوی قبلی آنها است و به آنها کمک می کند تا به عقب برگردند و شاید این بار با دقت بیشتری به تبلیغ شما نگاه کنند که می تواند منجر به خرید نهایی شود.

به لطف بازاریابی CRM، همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید مشتریان مناسب را با محصولات یا خدمات مناسب هدف قرار دهید. با استفاده از تکنیک های CRM در بازاریابی، درک کلی خوبی از سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و علایق، نقاط دردناک و بسیاری موارد دیگر از این دست به دست می آورید.

توجه داشته باشید که در پلتفرم‌های مختلف، افراد می‌توانند در مورد محصولات نظر بنویسند، آن‌ها را دوست داشته باشند یا دوست نداشته باشند یا در سبد خود قرار دهند. مجموعه کل این رفتارهای مشتریان و مخاطبان برند شما را رفتار خرید آنها می گویند. با تجزیه و تحلیل صحیح این رفتار با استفاده از سیستم های CRM، می توانید اطلاعات دقیقی از آنها به دست آورید و در نتیجه آنها را در طول سفر مشتری راهنمایی کنید. بهتر به محل فروش منتهی شود.

یک کمپین ایجاد کنید بازار یابی استفاده كردن CRM

CRM ها ایجاد طرح های جدید برای کمپین های دیجیتالی خاص آینده را که مشتریان هدف شما را هدف قرار می دهند، آسان می کند.

سپس این کمپین ها را می توان در پلتفرم های دیجیتالی که مشتری بیشترین ترافیک را دارد منتشر کرد. اگر این کمپین ها نیازهای مشتری را برآورده کنند، مشتریان و مخاطبان بیشتر از وب سایت شما بازدید می کنند.

با بازاریابی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید crm

یکی از مهمترین مزایای سیستم های CRM کاهش انرژی، زمان و هزینه های مورد نیاز برای انجام فعالیت های مختلف در بخش های مختلف سازمان است. این شماره شامل بخش بازاریابی نیز می شود.

نیاز شرکت به ورود دستی داده ها به شدت کاهش می یابد، شما زمان کمتری را برای تحقیقات بازار صرف می کنید، می توانید تبلیغات هدفمندتری ایجاد کنید و در نهایت می توانید با هزینه کمتر مشتریان فعلی خود را با دقت بیشتری هدف گیری کنید. برند، دوباره همان مقدار خرید کنید.

سئوی بهتر برای وب سایت با CRM

استفاده از تکنیک های CRM در بازاریابی می تواند سئو (بهینه سازی موتور جستجو، سئو) را نیز بهبود بخشد.

همه ما می دانیم که یکی از مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ سئو است. سئو کمک می کند تا وب سایت شما در نتیجه جستجوهای مربوط به محصولات، خدمات یا به طور کلی برند شما دیده شود و با در معرض دید قرار گرفتن وب سایت شما، تعداد افرادی که وارد سایت شما می شوند نیز افزایش می یابد و بنابراین اساساً فرصت فروش شما نیز افزایش خواهد یافت.

استفاده از راهکارهای CRM در بازاریابی به شما کمک می کند تا بخش سئوی بازاریابی خود را بهینه کنید. به عنوان مثال، یک CRM می تواند جستجوی کلمات کلیدی را برای شما آسان کند.

افزایش وفاداری به برند و رضایت مشتری

در نهایت، زمانی که پایگاه‌های داده در یک پلتفرم CRM ذخیره می‌شوند، می‌توانید با ارائه پاسخ‌های سریع و افزایش رضایت از طریق کانال‌های ارتباطی متعدد مشتری، خدمات مشتری شخصی‌سازی شده و روابط برند-مشتری را بهبود بخشید. با انجام این کار، اکثر مشتریان معمولاً طرفداران بزرگ برند شما خواهند شد. این مشتریان کسانی هستند که تجربه بسیار خوبی از برند شما داشته اند و در آینده آن را به دوستان و آشنایان خود توصیه خواهند کرد.

جالب اینجاست که CRM یک راه حل دیجیتالی است، اما عنصر کلیدی روابط انسانی را که پلتفرم های دیجیتال برای موفقیت کسب و کار به آن نیاز دارند، ارائه و بهینه می کند.

یکی از ویژگی های نرم افزار CRM این شرکت برای سیستم های مدیریتی کمک به بهبود سیستم بازیابی شرکت ها می باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت رسمی سیستم های مدیریت مراجعه کنید.

نتیجه

همانطور که می بینید، CRM در بازاریابی می تواند مزایای بی شماری برای شرکت شما داشته باشد.

این به شما این امکان را می دهد تا نحوه تعامل و پاسخ به هر مشتری را به روشی منحصر به فرد و جذاب سفارشی کنید. برندها می توانند در مورد نیازها، علایق و تمایلات مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنند تا پیشنهادات خاصی به آنها ارائه دهند.

علاوه بر استراتژی بازاریابی دیجیتال موجود، شرکت هایی که CRM را به عنوان یک عنصر کلیدی برای دستیابی به موفقیت بیشتر به سیستم های خود اضافه می کنند، در مقایسه با شرکت هایی که از روش ها و ابزارهای سنتی استفاده می کنند، شاهد رشد و پیشرفت ملموس خواهند بود.

امروزه شرکت ها تمایل دارند از CRM در استراتژی های مختلف خود استفاده کنند. قبلاً می دانید که CRM می تواند نقش کلیدی در استراتژی بازاریابی یک شرکت داشته باشد. اما نباید فراموش کنید که با کمک CRM می توانید تغییرات مثبت و بسیار بزرگی را در سایر بخش های شرکت ایجاد کنید.

در مورد نقش CRM در بازاریابی، اگر نکته ای وجود دارد که در این مقاله از ذکر آن غافل شده ایم، خوشحال می شویم آن را در قسمت نظرات زیر این مقاله با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید